قبلی
آموزش کار با نوشته ها در وردپرس

نحوه کار با نوشته ها و برگه ها در وردپرس

یک دلیل خیلی خاص داشتم که نحوه کار با نوشته ها و برگه ها را در مقاله ای جداگانه مطرح کردم. شاید مهمترین دلیل تفاوت این دو باشد که در اکثر موارد جابجا استفاده میشود.

در ابتدا تفاوت برگه با نوشته را مشخص کنیم.

تفاوت برگه و نوشته

از نظر ظاهری در وردپرس برگه و نوشته بسیار شبیه به هم هستند با چند تفاوت بسیار کوچک که در ذیل بیان میشود:

  1. برگه ها دسته بندی ندارند ولی نوشته ها دارای دسته بندی هستند.
  2. برگه ها برچسب ندارند ولی نوشته دارای برچسب هستند.

به عبارت ساده تر نوشته ها قابلیت گسترده شدن و ایجاد ارتباط معنایی بین هم را دارند ولی برگه ها فقط یک صفحه ویژه و تک را ایجاد میکنند.

مثال ساده اینکه اگر شما بخواهید در مورد خواص توت فرنگی بنویسید باید در نوشته آن را ایجاد کنید تا بتوانید با سایر مطالب سایت ارتباط معنایی ایجاد کنید .

اگر بخواهید صفحه ارتباط با ما را ایجاد کنید باید در برگه آن را بسازید زیرا یک صفحه تک و تقریبا بدون تغییر است.

دسته بندی برچسب کاربرد به روزرسانی مداوم ارتباط
برگه ندارد ندارد صفحات ایستا مانند تماس با ما و خانه و درباره ما و … ندارد لزومی به ارتباط با سایر دسته ها ندارد
نوشته دارد دارد صفحات متغیر و وابسته به هم باید داشته باشد باید ارتباط معنایی با قسمت های مختلف سایت داشته باشد

با توجه به مطالب بالا کافی است که نحوه کار با نوشته را یاد بگیرید ، در اینصورت کار با برگه را هم بلد خواهید بود.

آموزش ایجاد نوشته در وردپرس

برای ایجاد نوشته از فهرست ، نوشته ها ، افزودن نوشته را کلیک کنید.

با صفحه ای شبیه به عکس زیر مواجه میشوید. پیشنهاد میکنم که از بخش افزونه ها ، افزونه ویرایشگر کلاسیک را نصب کنید تا صفحه ای بسیار ساده تر و کاربردی تر برای شما نمایش داده شود.

پس از اینکه کمی حرفه ای تر شدید به سراغ بلاک ادیتور یا همان گوتنبرگ بروید.

عکس

یک صفحه باز شده نوشته دارای چند بخش مهم است :

  1. عنوان
  2. متن نوشته
  3. قسمت انتشار
  4. دسته ها
  5. برچسب ها
  6. تصویر شاخص

 

بخش های مختلف یک نوشته

 

عنوان نوشته

مهمترین بخش یک نوشته عنوان آن است و میتوان گفت درصد امتیاز گوگل برای ایندکس صفحه و نمایش آن در نتایج بالاتر ، عنوان صفحه است. برای نوشتن عنوان گاها باید ساعت ها بررسی و تحقیق انجام داد تا بتوان رتبه مناسبی در گوگل کسب کرد.

یک عنوان باید شاخصه هایی داشته باشد که برخی از آنها عبارتند از :

  1. حتما کلمه کلیدی شما در آن وجود داشته باشد و ترجیحا در ابتدای جمله یا عبارت قرار گیرد.
  2. ترجیحا از اعداد در عنوان استفاده شود.
  3. ساختار سوالی و ترغیب کننده داشته باشد.
  4. مشابه این عنوان در سایر نوشته ها نباشد و به عبارتی عنوان تکراری نباشد.

موارد بالا تنها بخشی از ویژگی های یک عنوان مناسب و خوب است و شما میتوانید مقالات بسیار جذابی را در اینترنت پیدا کنید که فقط در مورد یک عنوان خوب نوشته اند.

متن نوشته

متن نوشته شامل خود نوشته های شما و پرونده های چند رسانه ای میشود که واقعا احتیاج به توضیح زیادی ندارد و پیشنهاد میکنم در صورتیکه مشکلی در این مورد دارید حتما فیلم آموزشی همین مقاله را ببینید و سوالات خود را در انتهای مقاله بپرسید.

در متن نوشته شما باید حتما زیر عنوان ها و کلمات کلیدی را در جای جای نوشته استفاده کنید.

قسمت انتشار نوشته

بخش انتشار که معمولا در بالا چپ قرار دارد قسمتی بسیار کارا با گزینه های زیاد است و بهتر است فیلم آموزشی را ببینید و فقط قسمت بسیار مهم آن که انتشار میباشد جای بحث و سخن دارد.

شما امکان دارد تعداد بسیار زیادی مقاله را از قبل نوشته باشید یا بخش تولید محتوا آنها را در اختیار شما قرار دهند. در اینصورت شما باید یکباره این نوشته ها را انتشار دهید و در اینصورت بسیاری از محتواهای شما ایندکس نمیشود و یا خیلی نامناسب در گوگل دیده میشود.

پس راه حل برای بارگزاری و دیده شدن نوشته های متعدد زمان بندی آنها است که در بخش انتشار میتوانید این کار را بکنید.

کافی است که مثلا اگر  مقاله دارید آنها را از طریق قسمت انتشار ، تاریخ بندی کنید و مثلا روزی دو نوشته را خودکار منتشر کنید و این کار به راحتی آب خوردن و بدون هیچ افزونه ای انجام میشود.

برای انتشار زمان بندی شده مقالات فقط کافی است در بخش انتشار تاریخ و زمان انتشار را مشخص کنید. خود وردپرس عمل انتشار اتومات را برای شما انجام میدهد.

دسته ها

مهمترین و بی شک موثرترین قسمت نوشته ها برای رتبه بندی گوگل دسته بندی است. در صورتی که دسته بندی صحیحی داشته باشید و مقالات را با علم سئو نوشته باشید ، دسته بندی برای شما یک امر حیاتی است.

دقت کنید که خیلی مهم است که شما اول دسته بندی را مشخص کنید و سپس اقدام به نوشتن مقاله یا ساختن محصول کنید.

ترجیحا نامک دسته ها انگلیسی باشد و مفهوم آن دسته در آن نامک باشد.

برچسب ها

برچسب هم نوعی دسته بندی است با ارزش یکسان ولی کارایی متفاوت . مثلا اگر در بخش محصولات شما دسته بندی پوشاک زنانه و پوشاک مردانه داشته باشید ، میتوانید برچسب ایرانی و خارجی را در نظر بگیرید تا مجبور نشوید یک دسته بندی دیگر ایجاد کنید.

در ضمن با برچسب زدن مقالات و نوشته ها ارتباط معنایی قوی تری میان مقالات و یا محصولات متفاوت سایت ایجاد میکنید و گوگل را خوشحال خواهید کرد 🙂

تصویر شاخص

یک حقیقت بسیار عجیب این است که تصویر شاخص در مقالات واقعا یک دردسر است. انتخاب سایز مناسب و اینکه عکس مفهوم کامل نوشته را برساند واقعا کار سخت و وقت گیری است .

برای ساخت تصاویر در بخش دیگری از سایت به صورت جامع به این موضوع پرداخته ایم که میتوانید از لینک آموزش فوتوشاپ برای سایت مطالب را دنبال کنید.

 

در صورتیکه علاقه مند به یادگیری هستید ، آموزش طراحی سایت را با ما دنبال کنید.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *